پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت مشاوره و تحکیم خانواده اصفهان . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نحوه برخورد افراد خانواده با افراد معتاد ( قسمت اول )
نوشته شده در چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395
بازدید : 339
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

نحوه برخورد افراد خانواده با افراد معتاد  ( قسمت اول )

آنلاین

مشاوره آنلاین

دکتر مینا اسدی
روانپزشک
 

آنچه برخورد ما را با فردی به طور عام مشخص می کند به سه  عامل  بستگی دارد :

1. نوع رفتار و برخورد و صحبت کردن فرد

2. تجربیات گذشته ما

3. طرزتفکر و اندیشیدن و تصور ما و در  واقع شناخت  ما نسبت به جهان خارج و افراد جامعه و موضوعاتی که در آن جامعه اتفاق می افتد.

وقتی ما با کسی برخورد می کنیم ، رفتار و حرکات ، طرز صحبت و طرز تفکر وی  را (از طریق کلام او) درک می کنیم و آن را با پیش فرض هایی که با توجه به تجربیات گذشته ما در ذهنمان شکل گرفته محک می زنیم و در مورد آن فرد و نوع  رفتار او  قضاوت می کنیم و بر اساس قضاوتی که نسبت به او پیدا می کنیم در ما احساساتی نظیر محبت ، ترس ، خشم یا نفرت بر انگیخته می شود و بر اساس این احساسات از ما رفتارهایی سر می زند، مثلا اگر ما به فردی احساس محبت کنیم سعی می کنیم به او نزدیک شویم یا اگر از او احساس تنفر به ما دست دهد از او دوری می کنیم.

در مورد برخورد با افراد وابسته به مواد هم وضع به همین منوال است. یعنی افرادی که ماده خاصی وابسته هستند یک سری رفتارهای ناهنجار و آزار دهنده از آنها بروز می کند که در وجود ما با توجه به تجربه ها و آموخته های قبلی خودمان احساس هایی را ایجاد می کند و ما نسبت به آنها واکنش نشان می دهیم.

برای روشن شدن این موضوع مثالی می زنم تا تاثیر طرز تفکر و نگرش را روی طرز برخورد ما نشان دهد: یکی از دوستان پزشک افراد معتاد را افرادی بی کار، انگل ، خوشگذران تصور می کند که چیزی برای آنها اهمیت ندارد و هیچ تعهدی به هیچ یک از افراد خانواده ندارد و در نتیجه واکنش او این بود که هر فردی را که احساس می کرد معتاد است از مطب خودش طرد می کرد در حالی که اگر او افراد وابسته به مواد را به عنوان یک بیمار نگاه می کرد وظیفه خود می دانست که تا آنجا که از دستش بر می آید به آنها کمک کند و این مسئله باعث می شد به مشکلات مراجع گوش دهد و در برابر اوا موضع نگیرد یا در مقابلش رفتار پرخاشگرانه  نداشته باشد و به او به عنوان یک مجرم نگاه نکند و صد البته خوشبینی ساده لوحانه در مورد رفتارهای ناهنجار بیمار نداشته باشد.

با این مقدمه می توان به این نتیجه رسید که اگر ما بخواهیم رفتار درستی در مورد افراد وابسته به مواد داشته باشیم باید یک سری پیش فرض و پیش داوری های خود را نسبت به پدیده وابستگی به مواد یا  اعتیاد تغییر دهیم .

ما با توجه به تاثیری که این پدیده یعنی اعتیاد روی جنبه های مختلف زندگی خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ما    می گذارد عادت نکرده ایم به این پدیده به عنوان بیماری نگاه کنیم و سعی می کنیم آن را به صورت یک مسئله حاد نگاه کنیم و برای آن به دنبال یک راه حل آنی بگردیم .

حتی وقتی آنرا به عنوان بیماری قبول  کردیم وبیمار وابسته به مواد را پیش پزشک آوردیم عجله داریم که دکتر نسخه ای بنویسد و داروئی تجویز کند که وابستگی به ماده از سر بیمار ما بیافتد و دیگر سراغ مواد نرود و حال آنکه بیماری وابستگی به مواد بیماری حادی نیست که یک دفعه ایجاد شده باشد که بخواهد یک دفعه بر طرف شود.

این بیماری به تدریج در اثر مسائل مختلفی ایجاد می شود که هر یک از آنها باید به نوبه خود و در طول زمان بررسی و با کمک تیم درمانی و خانواده و جامعه حل شود.

در درمان وابستگی به مواد انتظار  بهبود سریع یک آرزو است و به نظر می رسد تا مدت های دراز هم آرزو بماند. پس اگر کسی از من بپرسد آیا وابستگی به مواد درمان دارد من به او میگویم اگر می خواهی مثل سرماخوردگی  یا حصبه آن را درمان کنیم ، هنوز این درمان پیدا نشده است ولی اگر تعریف درمان را عوض کنی و عجله نداشته باشی درمان آن امکان پذیر است و خیلی ها توانسته اند درمان را تا بهبودی کامل به پایان برسانند به همین خاطر است که در مورد افراد وابسته به مواد ما اصطلاح بازتوانی و بازپروری را به کار می بریم تا اصطلاح درمان را.


:: برچسب‌ها: اعتیادو مشاوره مهردشت , روانشناسی علویجه و دهق , اعتیاد و درمان ,



عوارض خوردن آلت تناسلی
نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1395
بازدید : 1296
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

عوارض خوردن آلت تناسلی

پس از بوسه از عوامل موثر در تحریک جنسی طرفین لیسیدن است. لیسیدن اعضای بدن نمایانگر شدت و اوج علاقه جنسی به طرف مقابل می باشد. معمولا زنان بیشتر از مردها به لیسیده شدن علاقمند هستند.


 


:: برچسب‌ها: خوردن الت تناسلی خوردن منی اشتباهت در سکس لذت بیشتر ,



بازدید : 277
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

مفاهیم زندگی

images

 

 

* اگر می‌خواهید راحت باشید و کمتر بدوید، اگر می‌خواهید خوشبخت باشید؛ بیشتر بخوانید و مطالعه کنید.

* سعی کنید تا پایان هرکاری، از موفقیت در باره آن با کسی صحبت نکنید.

* برای حضور در جلسات حتی یک دقیقه هم تاخیر نکنید؛ خوش قول باشید.

* در برخی از موارد سکوت تنها پاسخی است که اصلا ضرر ندارد ؛ یاد بگیریم برخی اوقات سکوت کنیم.

* وقتی در جایی مهمان هستید سعی کنید؛ نوشیدنی‌های داخل لیوان و یا فنجان را تا آخر آن ننوشید.

* در اختلاف خانوادگی حتی اگر حق با شماست؛ شجاع باشید. بهتر است شما از همسرتان عذر خواهی کنید.

* نه آنقدر کم بخورید که ضعیف شوید و نه آنقدر زیاد بخورید که مریض شوید.

* بدترین شکل دل تنگی آن است که در میان جمع باشید اما تنها باشید.

* هرگز بدون اطلاع به خانه و یا محل کار کسی وارد نشوید.

* هوشیار باشید، استفاده از مشروبات و نوشیدنی الکلی شما را گرفتار خواهد کرد.

* هیچ وقت وجدان خودتان را گول نزنید؛ زیرا درستی و نادرستی کار شما را به خودتان اعلام می‌کند.

* جای را کثیف نکنید، اگر حوصله تمیز کردن آن را ندارید.

* بخشیدن خطای دیگران بسیار قشنگ است، تجربه کردن آن را به شما پیشنهاد می‌کنم.

* همه جا از همسرتان تعریف و تمجید کنید حتی در جهنم.

* با کارمندان خود مهربان؛ ولی قاطع باشید.

* غرور کسی را نشکنید، چون مثل شیشهٔ شکسته برای شما، خطر آفرین است.

* عمل خلاف را، نه تجربه کنید، نه تکرار.

* تا آنجایی که می‌توانید لبخند بزنید، مطب دکترها را خلوت می‌کند (هرگز مریض نمی‌شوید).

* اگر اشتباه کردید؛ با شجاعت اقرار کنید که اشتباه کرده‌اید.

* هنر نواختن را یاد بگیرید، نواختن موسیقی در هیچ کشوری گدایی نیست.

* هنگام صحبت کردن با دیگران به چشم‌های آن‌ها نگاه کنید تا پیام و کلام شما را درک کنند.

* با دندان خود میخ را نکشید.

* کسی را که به شما امیدوار است نا امید نکنید.

* برای کسی که دوستش دارید در روز تولدش پیام تبریک ارسال کنید.

* در دفتر و منزل خودتان سعی کنید؛ گل‌های زیبا داشته باشید.

* حسابداری و روش‌های آن را حتماً یاد بگیرید.

* عمر مُد کوتاه است نیازی نیست خودتان را درگیر آن کنید.

* به شهروندان عادی بیشتر احترام بگذارد تا کسانی که پست و مقام دارند.

* در روز حداقل پانزده دقیقه برای شناخت خود وقت بگذارد.

* از کسی سؤال خصوصی نپرسد.

* اختلاف خود با دیگران را با گفتگو حل کند.

* مبنای قضاوت در مورد انسان‌ها: ۹۵ درصد باطن و عمل آن‌ها، ۵ درصد، ظاهرشان.

* انتظارات خود را از دیگران به حداقل برساند. با توانایی‌های خود زندگی کند.

* راست‌گویی و درست‌کاری را نه صرفاً یک فضیلت فردی بلکه استوانه آفرینش بداند.

* برای کل جامعه و آینده آن تلاش کنید ؛ نه صرفاً برای گروه و یا اطرافیان خود.

* شما می توانید با عذرخواهی، فضای تنش‌ها را تخفیف دهید.

* بخش مهمی از زندگی خود را برای بجا گذاشتن میراثی ارزشمند برای جامعه، طراحی کند.

* برای هر انسانی، مستقل از اینکه چه فکری دارد و به کدام گروه تعلق دارد، ارزش انسانی قائل باشید.

* حداقل در دو کار گروهی به طور دائمی شرکت داشته باشید، برای فرونشاندن منت‌های خودتان به درد می خورد.

* شأن و منزلت خود را به مراتب بالاتر از کسانی بداند که پست و مقام و منصب دارند.

چیزی که سرنوشت انسان را می سازد؛

“استعدادهایش” نیست ،

“انتخابهایش” است …


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , خانه امید , ,
:: برچسب‌ها: مهردشت , اصفهان مدرسه , دبستان , دهق , علویجه , آهنگ , اس ام اس , دانلود , عکس ,



عواقب ازدواج زود هنگام و دیر هنگام
نوشته شده در دو شنبه 8 ارديبهشت 1395
بازدید : 184
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)



سن ازدواج، سن تمایل است و چنین برمی‌آید که در صورت نیاز اگر ترک آن موجب گناه ‌شود، ازدواج واجب می‌شود. اما در جوامع امروزی سن ازدواج از سن بلوغ جسمی فاصله گرفته است و این شروع بسیاری از مشکلات است.

قرآن کریم بلوغ را سن ازدواج می‌داند و از آن با تعبیر بلوغ نکاح یاد می‌کند. روایات ائمه و تفاسیر مختلف نیز بر همین موضوع صحه می‌گذارند؛ به طوری که شیخ طوسی سن ازدواج را سن توانایی جنسی و رغبت به تاهل می‌داند. یعنی سن ازدواج، سن تمایل است و چنین برمی‌آید که در صورت نیاز اگر ترک آن موجب گناه ‌شود، ازدواج واجب می‌شود. اما در جوامع امروزی سن ازدواج از سن بلوغ جسمی فاصله گرفته است و این شروع بسیاری از مشکلات است.

در عمل هم نزدیک شدن سن ازدواج به مرز دهه سوم زندگی، پیامدهای رفتاری و روانی تلخی برای جامعه امروزی به دنبال دارد. پژوهش‌ها در این باره از رابطه افزایش سن ازدواج و رواج تجرد با مفاسد و آسیب‌های اجتماعی حکایت می‌کنند و جامعه‌شناسان و صاحب‌نظران مکرر در این باره هشدار می‌دهند. چرا که از منظر روان‌شناسی، تجرد طولانی مدت ریشه بسیاری از آسیب‌های فردی و اجتماعی است.

تاخیرهای جبران ناپذیر

خداوند متعال می‌فرماید: «وَ مِن آیاتِه أن خَلَقَ لَکُم مِن أنفُسِکُم أزواجاً لِتَسکُنوا إلَیها وَ جَعَلَ بَینکم مَوَدَّةً وَ رَحمَة» در این آیه سه فایده؛ « لِتَسکُنوا إلَیها(آرامش)»، «مَوَدَّةً (دوستی)» و «رَحمَة (مهربانی)» برای ازدواج بیان می‌کند.

این سه عنصر به بُعد متافیزیکی (روان شناختی) انسان اشاره دارد. دین به ما می‌گوید انگیزه اصلی ازدواج، تأمین نیاز‌های روانی است و بخش دیگری از آن در تأمین نیاز‌های جنسی خلاصه می‌شود. وقتی ازدواج به تأخیر بیفتد، در درجه اول گسترش خلأ‌های عاطفی رخ می‌دهد. وقتی خلأ‌ها، بروز کند، به دنبال آن مشکلاتی چون افسردگی، ناامیدی، ‌اضطراب، تشنجات، خشونت، پرخاشگری، را در پی خواهد داشت.

دومین اثر سوء در تأخیر ازدواج، «توسعه بی‌عفتی‌ها» است. پسر یا دختری‌که ازدواج آن‌ها به تأخیر افتاده‌است قدرت کنترل غرایز جنسی را نخواهد داشت و به ورطه بی‌عفتی خواهند افتاد که در نتیجه، بی‌عفتی چنین افرادی، دامن‌گیر خانواده‌های آنان نیز خواهد شد. خانواده‌ای که زمینه دیرهنگامی ازدواج فرزند خود ‌را به بهانه‌های مختلف همچون؛ «هنوز بچه‌است، فوق لیسانسش را نگرفته و…» فراهم کند، در واقع به بی عفتی او کمک کرده‌است. یک وقت خواهند دید فرزند، فوق لیسانس خود‌ را گرفت، اما فاسد‌الاخلاق شد. یا در این رابطه کارش به مراجع قضایی کشیده‌شد.

سومین مورد از آثار سوء تأخیر ازدواج،‌تأخیر کمالات انسانی است. یکی از آثار ازدواج صحیح و به‌هنگام،‌ کمال‌یابی و کمال‌دهی انسان است. در روایت هم وارد شده‌است که انسان به واسطه ازدواج، نصف دینش کامل می‌شود. وقتی دختر و پسر، ازدواج نمی‌کنند یا دیر ازدواج می‌کنند، خلأ دینی و رشدی پیدا خواهند کرد.

«توقف ارتقاء» از دیگر آثار در تأخیر ازدواج است. یعنی جوانی‌که متدین و مۆمن است با ازدواج می‌تواند حرکت‌های جهشی در مسائل مختلف داشته‌باشد، اما با تأخیر در ازدواج، این ارتقاء یافتن، متوقف می‌شود.

«بی‌اعتنایی والدین نسبت به ازدواج» از دیگر عوامل تأخیر ازدواج است. در گذشته افراد فامیل (دایی، عمو، خاله، عمه) دست به دست همدیگر می‌دادند و زمینه ازدواج پسر یا دختری را فراهم می‌کردند. اما متأسفانه الآن کمتر چنین مواردی پیدا می‌شود

عوامل تاخیر در ازدواج

اولین عامل پیوند دادن برخی مسائل با ازدواج از عوامل مهم تأخیر ازدواج است، مثلا والدین موضوعاتی مثل؛ تحصیل، شغل، سربازی و درآمد را به ازدواج پیوند می‌دهند. در زندگی‌های گذشته، این مسائل در جایگاه خود دارای اهمیت بوده‌است و اگر جوانی مۆمن، متدین و فعال درخواست ازدواج می‌کرد، درخواست او مورد قبول قرار می‌گرفت و به تدریج شغل و درآمد او با همراهی و کمک والدین مهیّا می‌شد.

«بی‌اعتنایی والدین نسبت به ازدواج» از دیگر عوامل تأخیر ازدواج است. در گذشته افراد فامیل (دایی، عمو، خاله، عمه) دست به دست همدیگر می‌دادند و زمینه ازدواج پسر یا دختری را فراهم می‌کردند. اما متأسفانه الآن کمتر چنین مواردی پیدا می‌شود.

اگر در ازدواجی که صورت می‌گیرد هدایای ازدواج، به‌خوبی مدیریت شود، بخشی از هزینه‌های زندگی با این هدایا تأمین می‌شود. متأسفانه در برخی از موارد، مشاهده می‌شود هدایایی داده‌ می‌شود که علاوه بر حمل طاقت‌فرسا، هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود و یا حتی این قبیل وسائل را قبلاً زوجین تهیه کرده‌بودند.


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ازدواح و طلاق , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج , عوامل موثر , طلاق , کودک , خانواده علویجه دانستنیها ,



نکاتی در مورد بهداشت جنسی زنان و دختران
نوشته شده در یک شنبه 1 مهر 1394
بازدید : 378
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)
 
نکاتی در مورد بهداشت جنسی
زنان و دختران
بهداشت جنسی در خانمها ,عفونت انگلی,عفونت مجاری ادرار,نکات بهداشتی ویژه دختران و زنان,

با رعایت این نکات بهداشتی می توانید تا میزان زیادی از بروز عفونت های مجاری ادراری جـلوگـیری به عمل آورید.

 

 

تــرشحات طبیعی مهبل برای سلامت  مهبل ضروری می باشد.در مهبل باکتریهای غیر بیماری زای طبیعی وجود دارنـد کـه وجـودشـان از بـروز عفونتهای باکتریایی و قارچی ممانعت بعمل می آورد. ترشحات طبیعی مهبل شفاف و یا سفید،رقیق و یا غلیظ بوده اما بی بو و ایجاد سوزش و خارش نمی کند.عفونتهای باکتریایی،قارچی،انگلی و عفونتهای ادراری معمولا در زنان شایع است.

 

 

 

 

بطور مختصر با علایم این بیماریها در ادامه مطلب آشنا شوید:

...


:: برچسب‌ها: علویجه , دهق , مهردشت , خارش ناحیه تناسلی در زنان , نکاتی در مورد بهداشت جنسی زنان و دختران , عفونت انگلی در زنان , عفونت مجاری ادرار در زنان , عفونت انگلی یا تریکومونا در زنان , عفونت باکتریایی در زنان , عفونت قارچی در زنان , عفونت در ناحیه تناسلی زنان , درد هنگام آمیزش , ,



10 رشته ای که برترین های کنکور انتخاب می کنند
نوشته شده در یک شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 307
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

برترین های کنکور چه رشته هایی را انتخاب می کنند ؟

 

 
94 درصد از برترین‌های آزمون‌های سراسری و ۹۳ درصد از دارندگان مدال المپیاد علمی دانش آموزی دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند.
 

 

خبرگزاری مهر:  بر اساس آمار ارائه شده از سوی بنیاد ملی نخبگان در سال جاری تعداد ۶۵۶ نفر به عنوان استعداد برتر به خانواده بنیاد ملی نخبگان اضافه شدند که از این تعداد ۳۹۲ نفر جزء نفرات برتر آزمون سراسری و ۲۶۴ نفر از مدال آوران المپیاد علمی دانش آموزی هستند.
افتخارات دختر پسر مجموع
کنکور سراسری ۱۷۴ ۲۱۸ ۳۹۲
المپیاد دانش آموزی ۴۵ ۲۱۹ ۲۶۴
مجموع ۲۱۹ ۴۳۷ ۶۵۶

وضعیت مدال آوران المپیاد علمی دانش آموزی

از میان ۲۶۴ دارنده مدال المپیاد ۷۵ مدال طلا، ۱۱۰ مدال نقره و ۷۹ مدال برنز است که به تفکیک جنسیت به شرح ذیل است:

مدال دختر پسر مجموع
طلا ۱۴ ۶۱ ۷۵
نقره ۱۶ ۹۴ ۱۱۰
برنز ۱۵ ۶۴ ۷۹
مجموع ۴۵ ۲۱۹ ۲۶۴

دانشگاه‌های محل تحصیل برترین‌های آزمون سراسری

در گروه ریاضی فیزیک ۹۴ درصد از برترین‌ها (۱۴۱نفر) دانشگاه صنعتی شریف و ۵ درصد (۸ نفر) دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب کردند و باقی برترین‌ها در سایر دانشگاه‌ها مشغول به ادامه تحصیل شدند.

در گروه علوم تجربی نیز ۶۱ درصد (۶۱ نفر) دانشگاه علوم پزشکی تهران و  درصد۲۴ ( ۲۴ نفر) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را انتخاب کردند.

علاوه بر این ۵۳ نفر (۶۲ درصد) از برترین‌های گروه علوم انسانی در دانشگاه تهران و ۲۴ نفر (۲۸ درصد) در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش شدند.

در گروه هنر نیز ۳۰ نفر (۷۵ درصد) در دانشگاه هنر و ۱۰ نفر (۲۵ درصد) در دانشگاه هنر مشغول به تحصیل شدند.

کدام دانشگاه پذیرای المپیادی‌ها بود

به طور کلی ۹۳٫۳۵ درصد از برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزی دانشگاه صنعتی شریف و ۳۱٫۱۲ درصد دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند.

از میان ۳۵ برگزیده المپیاد دانش آموزی فیزیک ۶۳ درصد (۲۲ نفر) دانشگاه صنعتی شریف و ۱۱ درصد (۴ نفر) دانشگاه تهران را به عنوان محل تحصیل انتخاب کردند.

۴۱ نفر در المپیاد دانش آموزی شیمی حایزه رتبه‌های برتر شدند که از این تعداد ۲۰ نفر (۴۹ درصد) در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل هستند و در مقابل ۳۲ درصد (۱۳ نفر) در دانشگاه صنعتی شریف، ۱۲ درصد (۵ نفر) دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۷ درصد (۳ نفر) در دانشگاه تهران پذیرش شدند.

از ۳۸ نفری که در المپیاد دانش آموزی زیست شناسی برتر شدند ۴۵ درصد (۱۷ نفر) در حال تحصیل در مقطع دبیرستان مشغول به هستند. ۱۱ نفر ( ۲۹ درصد) در دانشگاه علوم پزشکی، ۵ نفر ( ۱۳ درصد) دانشگاه تهران و ۵ نفر (۱۳ درصد) دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به تحصیل شدند.

در المپیاد کامپیوتر نیز از ۳۹ نفر برگزیده ۱۷ نفر (۴۴ درصد) دانشگاه صنعتی شریف، ۴ نفر (۱۰درصد) دانشگاه تهران را انتخاب کردند. از این تعداد برگزیده ۴۶ درصد (۱۸ نفر) در دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.

در المپیاد ادبیات نیز ۳۲ نفر حایز رتبه شدند که از این میان ۲۸ درصد (۹ نفر) در دانشگاه شهید بهشتی و ۲۵ درصد (۸ نفر) در دانشگاه تهران پذیرش شدند.

همچنین از میان ۳۹ برگزیده المپیاد نجوم ۴۴ درصد (۱۷ درصد) در دانشگاه صنعتی شریف و ۸ درصد (۳نفر) در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شدند.

رشته‌های انتخابی برترین‌های آزمون سراسری

گروه علوم ریاضی از میان ۱۵۰ نفر برتر ۶۹ درصد (۱۰۴ نفر) رشته مهندسی برق، ۱۶ درصد (۲۳ نفر) رشته مهندسی مکانیک، ۷ درصد (۱۱ نفر) رشته مهندسی کامپیوتر و ۴ درصد (۶نفر)رشته مهندسی عمران را انتخاب کردند.

در میان ۱۰۰ نفر اول گروه علوم تجربی ۸۵ درصد (۸۵ نفر) در رشته پزشکی و ۱۱ درصد (۱۱ نفر) در رشته دندانپزشکی پذیرفته شدند.

همچنین ۱۰۰ نفر اول گروه علوم انسانی ۶۲ نفر (۶۱ نفر) رشته حقوق و ۲۳ نفر (۲۲ درصد) رشته روانشناسی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند.

در گروه هنر نیز از ۴۰ نفر برتر ۱۷ نفر (۴۲ درصد) در رشته سینما و ۱۷ نفر (۴۲ درصد) در رشته عکاسی پذیرش شدند.


:: برچسب‌ها: کنکور , آزمون سنجش , Hl , ca'hiخانه امید , طراحی وساخت سایت , نمونه سوالات 94 , مهردشت , استخدام و آزمون ,



آموزش مسائل جنسی به نوجوانان و جوانان T
نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1394
بازدید : 329
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

*** پرسشگر گرامی؛ با توجه به اینکه مباحثی که مرتبط به مسائل جنسی است را نمی توان به صورت گروهی مطرح کرد و مطرح کردن این مباحث به صروت گروهی می تواند آسیب های تربیتی به دنبال داشته باشد، برای آموزش دانش آموزان در این زمینه لازم است ابتدا اطلاعات لازم به والدین منتقل شود و از آنان خواسته شود تا با فرزند خود در فضایی صمیمی در این مورد صحبت کنند. بهتر است کارگاه آموزشی توسط یک روان شناس خبره اداره شود و به صورت عینی و عملی والدین در جریان چگونگی انتقال مسائل جنسی به فرزند خود قرار بگیرند. در زیر به بررسی بیشتر موضوع مورد نظر شما می پردازم. *** ضرورت آموزش مسائل جنسی به نوجوانان و جوانان : واقعیت این است که آموزش امور جنسی و دادن آگاهی های لازم در این رابطه از مسائل ضروری و مورد نیاز خانواده هاست. آموزش نوجوانان و جوانان درباره چگونگی رفتار صحیح جنسی و بیماری های ناشی از انحرافات جنسی دارای اهمیت زیادی است....


:: موضوعات مرتبط: کودکان , مسائل جنسی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش و مسائل جنسی , مسائل کودکان , مسائل نوجوانان , فیلم آموزشی , alavijeh ,



بازدید : 275
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

لازم دانستم که چند نکته را خدمت شما عزیزان یاد اوری کنم:

1)خوانندگان محترم  هدف از ایجاد این وبلاگ کمک به همنوعانم می باشد.

2)در زمینه هایی که مربوط به زندگی شخصی هر فرد ایرانی می باشد می توانم کمک کنم و نعوذ بالله قدرت خداوندی ندارم پس لطفا در جهت مسائل خانوادگی با من مشورت نمائید،از گفتن دروغ بپرهیزید چون هدف اصلاح رفتار و عملکرد شما می باشد.گفتن خلاف ماجرا، کتمان کردن و یا رویا پردازی فقط باعث گمراهی میشود.

3)کسانی که تمایل به گرفتن مشاوره و یا کمک دارند در حد یک سئوال خیلی کوتاه از طریق ایمیل و یا نظرات در وبلاگ می توانم در خدمتشان باشم در غیر اینصورت باید تماس گرفته و وقت برای ملاقات حضوری بگیرند چون مشاوره از طریق فضای مجازی اینترنت به هیچ عنوان پاسخگو نمی باشد.

نکته:به دلیل کمبودوقت و انبوهی کار از چت کردن در قسمت ایمیل جدا معذورم.

4)برای دادن و یا گرفتن شماره تماس لطفا برایم نظر خصوصی در وبلاگ همراه با ادرس و مشخصات کاملتان گذاشته تا بتوانم با شما دراولین فرصت ممکنه تماس برقرار کنم.

5)از عزیزان توقع درک این موضوع را دارم که در حین بیان مشکلات خویش در طی درمان حد و مرز خود را حفظ کرده در غیر اینصورت از ارائه خدمات و جوابگوئی به انها معذورم.

6)دوستان عزیز به این نکته توجه کنید که بعضی از مشکلات همراه با سن و شخصیتتان شکل گرفته و حل ان احتیاج به گذر زمان دارد پس انتظار معجزه در یک جلسه را نداشته باشید.

و اما سخن اخر...

مشاور کاملا محرم اسرار و راهنمای اهداف شما می باشد.

 

بهتر است بدانید که امر مشاوره در هر کاری لازم است.


:: برچسب‌ها: مشاوره رایگان , مشاوره انلاین , خدمات مشاوره , روانشناسی , تست هوش انلاین ,



راهکارهایی برای رفع تیرگی اعضای بدن
نوشته شده در دو شنبه 25 مرداد 1394
بازدید : 526
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

راه های از بین بردن تیرگی الت تناسلی


یکی از راه های از بین بردن موهای زاید اطراف آلت تناسلی استفاده از تیغ یا ژیلت است که این تیغ ها اغلب باعث تیرگی دور آلت تناسلی می شوند بهترین راه برای جلوگیری از آن استفاده از روش های جایگزین می باشد, قبل از بیان راه حل رفع تیرگی باید بگویم شیو کردن می تواند دو عارضه پوستی و زیبایی ایجاد کند:

عوارض پوستی شیو کردن :

۱- ایجاد جوش های بزرگ و یا ریزی در محل که بعضا حتی سر چرکی هم ندارند و فقط برجستگی دردناک قرمز رنگی هستند. این عوامل التهابی که در محل موها ایجاد میشوند، در صورتی که ریز و کوچک باشند و سر سفید رنگ چرکی داشته باشند، فولیکولیت نام دارند و هیچ خطری ندارند.

۲- ایجاد تیرگی پوستی که از نظر زیبایی قابل توجه است .

برای رفع مشکل ایجاد فولیکولیت :

۱- قبل از اقدام به شیو، محل را کاملا با آب و صابون بشویید، از تیغ های یک بار مصرف استفاده کنید و بعد از شیو هم از صابون و یک آنتی بیوتیک ضعیف پوستی مثل کلیندامایسین ۲% استفاده کنید .

۲- بجای تراشیدن و یا شیو کردن از پماد های موبر استفاده کنید . تیغها اغلب باعث تیرگی دور الت میشوند.

برای رفع تیرگی الت :

۱- چند لیموی تازه را آب گرفته و با مقدار برابر از آب مخلوط کنید و به اندام خارجی خود بمالید و ۵ دقیقه صبر کرده و سپس آن را بشویید . یادتان باشد در صورت بروز حساسیت پوستی و سوزش غیر عادی بلافاصله محل را با آب فراوان بشویید .

۲- نیز بخصوص در مورد حساسیت داشتن پوست به آب لیمو می توانید پس از شستشو و خشک کردن محل در حالی که قدری پوست اندام مرطوب  است از کرم های سفید کننده استفاده کنید .

۳- توصیه ی اکید این است که جهت جلوگیری از ایجاد مشکل از کرم های موبر استفاده کنید .

برای این کار محل اندام دارای مو را مرطوب کرده و نه خیس . سپس کرم را با دست یا وسیله ی موجود در آن روی محل بمالید و بعد از حدود ۵ دقیقه محل را خوب بشویید .

با رعایت این موارد التی سفید و زیبا خواهید داشت

تذکر مهم :

استفاده از آب لیمو یا کرم سفید کننده فقط برای اندام خارجی است . از ورود حتی ذره ای به واژن جلوگیری فرمایید .

سوال و جواب :

علت تیره شدن پوست آلت تناسلی زنان چیست؟

آیا راهی برای درمان تیرگی این ناحیه و زیر بغل وجود دارد؟

شما اول باید به عادت های لباس پوشیدن راه رفتن نوع لباس میزان گرمای ناحیه آلت خودتان و حتی نوع ماده موبری که استفاده می کنید توجه کنید درباره ناحیه فرج میزان ترشحات ناحیه هم می تواند مزید بر علت شود و گاهی نوع صابونی که استفاده می کنید

خارش های زیاد و تحریک محل با ناخن براثر خاراندن و نحوه صحیح طهارت که نباید با دست خود میزان قابل توجهی مواد دفعی را به ناحیبه مالید و همچنین استفاده از شورت های راحت به جای شورت های اسلیپ بخصوص در فصل گرما و پوشیدن زیر پوش های آستین دار به جای رکابی و تاپ همچنین استفاده از صابون گلیسیرین و روغن آن در حین استحمام

 

آیا شستن آلت تناسلی با صابون ضرری داره ؟

آیا کوتاه کردن موهای زاید با تیغ یا ژیلت ضرری داره ؟

اگه اینا به دستگاه تناسلی خانومها ضرر داره لطفا راه دیگه ای پیشنهاد کنید

صابون ضرری نداره.. مگه اینکه بعضی خانمها حساسیت داشته باشن..که ممکنه دچار بیماریهای حساسیت های منطقه ای بشن

در مورد شستشوی آلت تناسلی به شما شوینده آن تایم رو پیشنهاد می کنم که با Phبدن شما سازگاری داره و به همین منظور تولید شده و البته رایحه خوشی هم داره که در روز ۲ بار باید استفاده بشه و هر دفعه ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید البته بعد و قبل از آمیزش هم توصیه می شه.

این تیرگی که بعد از سن بلوغ به درجات متفاوت در افراد متفاوت از نظر نژادی دیده میشود

بیماری نمیباشد و بنا براین درمانی برای ان تا بحال وجود ندارد.


:: موضوعات مرتبط: مسائل جنسی , ,
:: برچسب‌ها: روشها و راه حل , اخبار , ر واانشناسی علمی , عکس , اس ام اس , اهنگ ؛ دانلود , تست هوشعلویجه ,



درمان قاعدگی دردناک زنان
نوشته شده در چهار شنبه 20 مرداد 1394
بازدید : 335
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

درمان
قاعدگی دردناک زنان
:
درد می بایست علامت هشدار دهنده ای برای ما باشد که بدنمان به طرز موثر و سلامتی کار نمی کند . به عنوان یک زن جرم ما این است که برای رفع این علائم به منظور کارکردن بدن بطور معمول سریعا" به خوردن یک عدد قرص ایبوپروفن روی می آوریم .

هدف این مقاله این است که به ما بگوید پیغام این درد چیست  و ما چه کاری می توانیم انجام دهیم ؟

دیدگاه طب مدرن غربی درباره قاعدگی دردناک و علت درد و نوع درمان:


:: برچسب‌ها: درمان قائدگی , مهردشت , سبک زندگی , بیمار , زن , مرد , قائدگی ,



هاست لینوکس