پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت مشاوره و تحکیم خانواده اصفهان . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تلگرام
نوشته شده در پنج شنبه 1 مهر 1400
بازدید : 245
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)



درس لینک گروه ما در تلگرام
نوشته شده در پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400
بازدید : 307
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)



بازدید : 463
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

وقتی یک فرد با مشکلی برخورد می‌کند (مثلا یک مشکل تربیتی با فرزندش) ابتدا از یک دوست یا بزرگ‌تر نظرخواهی

می‌کند و آن دوست بر اساس تجربه‌های محدودش نقطه نظراتی را مطرح می‌کند که می‌تواند مفید باشد یا نباشد. پس ازآن، اگر فرد از آگاهی و بینش بهتری برخوردار باشد، به جای رفتن سراغ اعمال مضحک (مثل کف‌بینی و طالع‌بینی) سراغ اهل‌ فن می‌رود و مثلا سعی می‌کند با خواندن کتاب یا مقاله، مشکلاتش را حل کند. به طور مثال، در زمینه تربیت کودکان کتابی مطالعه می‌کند؛ مثل همان کاتالوگ یا دفترچه راهنمایی که مثال زدم و البته معمولا آن دفترچه، کامل نیست و به طور اختصاصی برای ما تدوین نشده. در گام بعدی، فرد با یک مشاور تماس می‌گیرد؛ البته مشاوره تلفنی می‌تواند راهکار مفیدی باشد ولی چون تماس چهره به چهره وجود ندارد، احساس خوبی نیز تجربه نمی‌شود و معمولا کلی‌گویی‌هایی صورت می‌گیرد. از این‌رو فرد، قدم بعدی را برای رفتن نزد یک مشاور برخواهد داشت. مشاور هم سعی می‌کند راهکارهایی ارایه دهد و...
سلامت : و حالا اگر مشکل به طور دایمی و ریشه‌ای حل نشود، چه؟
در این صورت، شما باید از یک روان‌شناس بهره بگیرید تا با بررسی مسایل و مشکلات و توانایی‌های منحصر به فردتان کاری ‌کند که بتوانید راه‌ ساده‌‌ای را در زندگی‌ انتخاب کنید.
سلامت : حالا فرض کنید پس از بررسی‌های همه‌جانبه روان‌شناسی و ارایه راهکار‌های مناسب متوجه شویم که جایی از مغز دچار مشکل شده‌ (مثلا هورمون خاصی کم یا زیاد شده)؛ حالا چه کار کنیم؟
حالا باید نزد روان‌پزشک بروید تا با دریافت داروهای خاصی تنظیم هورمونی خود را به دست آورید و یا از یک متخصص مغز و اعصاب بخواهید شما را بررسی می‌کند و در صورت لزوم، عمل جراحی انجام دهید تا فرد بتواند دوباره به روان‌شناس خود مراجعه کند. حالا که تا حدی با فرآیندهای درمانی آشنا شدید، حتما متوجه شده‌اید که عمده کسانی که نزد روان‌پزشکان یا متخصصان مغز و اعصاب می‌روند، می‌توانسته‌اند قبل از مصرف دارو نزد یک روان‌شناس رفته و بدون دریافت دارو، بسیاری از مشکلات‌شان را حل کنند و البته پر واضح است که در صورت نیاز به درمان‌های دارویی، روان‌شناس فرد را به روان‌پزشک ارجاع خواهد داد.
سلامت : درباره روان‌شناسان بالینی و تفاوت آنها با روان‌شناسان مشاوره هم توضیح می‌دهید؟
بله، روان‌شناسان بالینی به مردم کمک می‌کنند تا با خواسته‌های زندگی سازگار شوند؛ مشکلاتی را از قبیل اضطراب و افسردگی مورد بررسی قرار می‌دهند و به مراجعان کمک می‌کنند تا مسایل خود را حل کرده و رفتارهایی را که به ناکام کردن خودشان منجر می‌شود، تغییر دهند اما مشکلات مراجعان به روان‌شناسان مشاوره بیشتر به مشکلات‌ سازگاری مربوط است (نه اختلالات روان‌شناسی)؛ به طور مثال: مشکلات تحصیلی، شغلی و دوست‌یابی در حیطه کاری این افراد است.
سلامت : و مدارک تحصیلی این افراد چیست؟
روان‌شناس باید لیسانس روان‌شناسی، بعد فوق‌لیسانس و بعدش دکترای روان‌شناسی گرفته باشد ولی یک روان‌پزشک ابتدا دوره پزشکی عمومی را به پایان می‌رساند و بعد از گذراندن دوره تخصصی در زمینه بیماری‌های اعصاب و روان، به اخذ مدرک روان‌پزشکی نایل می‌شود.

سلامت : روان‌پزشکان چه کمک‌هایی می‌توانند به بیماران اعصاب و روان ارائه دهند؟

 


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , وکیل , ,
:: برچسب‌ها: روانشناس علویجه , روان پزشک دهق مهردشت , مشاور علویجه مهردشت , مددکار مهردشت ,



مسائل جنسی پرسش و پاسخ
نوشته شده در یک شنبه 25 دی 1398
بازدید : 505
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

سوال ۱:
? چرا زوج هاي جوان بعد از گذشت مدّتي از آغاز زندگي ديگر آن شور و شوق دوران نامزدي را ندارند و مانند سابق از همسرشان لذت نمي برند؟ و به قول خيلي ها : چرا زندگي فقط 6 ماه اوّلش زيباست؟...!

پاسخ

مطلبي که بايد مدّ نظر قرار گيرد اين است که در آغاز آشنايي ها هر دو نفر از طرف مقابل تنها يک ظاهر و يا باطن کلّي مي بينند و به جزئيات آن توجهي ندارند که اين امر به علّت کمي مدّت آشنايي کاملاً طبيعي است، ولي بعد از گذشت مدّتي از آغاز زندگي کم کم به جزئيات دروني و ظاهري يکديگر پي برده و آن جزئيات را به تنهايي مورد بررسي قرار مي دهند، غافل از اينکه اين جزئيات که برخي بد و برخي خوب هستند در کنار يک ديگر آن کلّيتي را مي سازند که در اوايل با چه عشقي به آن دوستت دارم مي گفتند.
 


:: برچسب‌ها: مسائل , جنسی , حوردن الت تناسلی , خوردن منی , اجبار , رفتارهای جنسی ,



چگونه حامله شوید,
نوشته شده در پنج شنبه 14 شهريور 1396
بازدید : 586
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)
چگونه حامله شوید

چگونه حامله شوید

تخمک گذاری چیست؟

تخمک گذاری به زمانی گفته می شود که یک تخمک (یا در برخی موارد نادر بطور طبیعی بیشتر از یک تخمک) از تخمدان آزاد می شود و این زمان را “دوره باروری” در سیکل قاعدگی می نامند. هر ماه، یک تخمک در درون تخمدان شما به بلوغ می رسد. هنگامی که اندازه آن به حد معینی رسید، تخمک از تخمدان آزاد شده و درونِ لوله های فالوپ، به طرف رحم حرکت می کند.اینکه در هر بار، کدام تخمدان یک تخمک آزاد می کند، نسبتا نامشخص است.آنچه مشخص است این است که وظیفه تخمک گذاری در سیکلهای قاعدگی به صورت منظم و یکی در میان، بین تخمدانها تقسیم نمی شود.

 

چگونه زمان بیشترین باروری، با تخمک گذاری مشخص می شود؟

برای حامله شدن و برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید و حامله شوید،باید در مدت یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری تا ۲۴ ساعت پس از آن، آمیزش داشته باشید. دلیل این امر آن است که اسپرمها می توانند دو تا سه روز زنده بمانند، اما تخمک نمی تواند بیشتر از ۲۴ ساعت پس از تخمک گذاری به حیات خود ادامه دهد مگر اینکه لقاح صورت پذیرد.

اگر در حوالی زمان تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید، احتمال حامله شدن شما افزایش می یابد و شما می توانید خوشحال باشید، زیرا شانس با شما برای حامله شدن همراه است:در زوجهای معمولی که می توانند به صورت طبیعی حامله شوند،در هر دوره ۲۰% احتمال بارداری وجود دارد.حدودا ۸۵% از خانمهایی که بدون استفاده از یکی از روشهای جلوگیری از بارداری آمیزش دارند، ظرف یکسال حامله می شوند. شما می توانید با تعیین زمان دقیق تخمک گذاری، همچنین با افزایش آگاهی خود در مورد تغییرات هورمونی و فیزیکی که در هر ماه در بدن شما رخ می دهد، احتمال حامله شدن خود را افزایش دهید.

همچنین شما می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و با خودداری از آمیزش در نزدیکی زمان تخمک گذاری،از بارداری و حامله شدن جلوگیری کنید.البته توجه داشته باشید که این روش،بهترین روش جلوگیری از بارداری نیست و استفاده از آن ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

چگونه می توانم زمان تخمک گذاری و حداکثر آمادگی برای بارداری را تشخیص دهم؟

زمانی را که دوره پریود بعدی شما آغاز می شود در نظر بگیرید، سپس ۱۲ تا ۱۶ روز از آن کم کنید. این چند روز، همان محدوده زمانی است که احتمال تخمک گذاری شما در آن بسیار زیاد است. برای خانمهایی که یک دوره کامل آنها ۲۸ روز طول می کشد، چهاردهمین روز معمول روز تخمک گذاری است. برای استفاده از این روش، شما باید بدانید که دوره کامل شما معمول چند روز طول می کشد.

با این حال، بهترین روش برای تعیین زمانی که احتمال باروری شما در آن حداکثر است این است که به وضعیت بدنی خود توجه کنید و روش تشخیص نشانه های تخمک گذاری را فرا بگیرید.

تغییر در ترشحات دهانه رحم: هر چقدر روزهای بیشتری از دوره شما بگذرد، حجم این ترشحات افزایش پیدا کرده و بافت آنها نیز تغییر می کند. این تغییرات، بیانگر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن شما است. هنگامی که این ترشحات شفاف، لیز و چسبنده باشد، احتمال باردار شدن شما به حداکثر می رسد. به نظر بسیاری از خانمها، ترشحات در این دوره مانند سفیده تخم مرغ است.


:: برچسب‌ها: چگونه حامله شویم , راه های حامله شدن , راههای حامله شدن , راه حامله شدن , آموزش بارداری , بهترین زمان برای بارداری , حنسی , نحوه نزدیکی برای بارداری , زمان بارداری , جنسی , تخمک گذاری چیست؟ , تستهای پیش بینی کننده تخمک گذاری چگونه کار می کنند؟ , اگر بخواهم حامله شوم , حساس شدن پستان ها , درد خفیف در ناحیه پایین شکم , افزایش ترشحات واژن , اگر پریودهای من منظم نباشند , چگونه باید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کرد؟ , علایم بارداری , نشانه های بارداری , ,



مقابله و برخورد با استرس وب سایت منطقه مهردشت
نوشته شده در دو شنبه 3 شهريور 1396
بازدید : 362
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

مقابله و برخورد با استرس توانایی مقابله با استرس یک صفت و ویژگی نیست که بعضی از افراد دارای آن باشند و بعضی دیگر نه. توانایی مقابله با استرس یک مهاتر است، مثل همه مهارت ها و از طریق تمرین کردن قابل ارتقا می باشد. چهار شیوه اساسی و اصلی مقابله و برخورد با فشار عبارتند از: حذف یا تغییر منبع استرس تغییر دیدگاه شما نسبت به رویدادهای استرس زا کاهش دادن اثرات استرس بر روی بدنتان یادگیری روش های جایگزین برای مقابله با استرس ....


:: برچسب‌ها: lah , vi T استرس , مقابله با استرس , نگرانی و افسردگی , گوشه گیری , بدخوابی و درمان ,



مشاور اعتیاد نسیم خدمت اصفهان
نوشته شده در چهار شنبه 29 مرداد 1396
بازدید : 746
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)


نام: خانم فاطمه سلیمانی
شهر: اصفهان
کشور: ایران
شغل: مشاور اعتیاد نسیم خدمت اصفهان
ایمیل: fsolimani32@yahoo.com

در اولین فرصت ممکن به پرسش شما در همین صفحه پاسخ داده خواهد شد.

 

Cut (Ctrl+X)Copy (Ctrl+C)Paste (Ctrl+V)Paste as plain textBlock tagFont familyFont sizeBold (Ctrl+B)Italic (Ctrl+I)Underline (Ctrl+U)StrikethroughSelect text colorSelect background colorSelectAll (Ctrl+A)Remove formattingAlignListOutdentIndentInsert/edit link (Ctrl+L)UnlinkInsert/edit imageHorizontal ruleEmotionsInsert a new tableEdit source codePreviewPrint (Ctrl+P)Toggle fullscreen (Esc)
 


Security Image
رمزی را که در عکس بالا می بینید به دقت وارد کنید:


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ,
:: برچسب‌ها: کنکور , نمونه سوالات دبستان دهق , مواد مخدر , درمان اعتیاد , نرم افزار , موبایل , تبلت , کامپیوتر , عکس , اهنگ , ترک اعتیاد مهردشت اصفهان ,



40نکته مهم اخلاقی در جمله کوتاه و خواندنی علویجه
نوشته شده در چهار شنبه 28 مرداد 1396
بازدید : 475
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

سخنان خوب باید در زیباترین جملات طراحی و تدوین شوند، تا مورد توجه و تأمل مخاطبان واقع شود. به عبارتی ساده تر قالب کلام می بایست با قیمت کلام هم سان باشد. خوب سخن گفتن؛ سخن خوب گفتن، از مهم ترین لوازم پیام رسانی و متقاعد سازی در روان شناسی ارتباطات به شمار می آید. در این نوشتار نمونه هایی را با هم مرور می کنیم: ۱- کسی که به دنبال انتقام گرفتن است، زخم هایش را تازه نگه می دارد. (فرانسیس بیکن) ۲- با مشت گره کرده نمی توان با کسی دست داد و دوست شد. (ایندرا گاندی) ۳- پرسیدند بهشت را می خواهی یا دوست را؟! گفتم: جهنم است، بهشتی که در آن دوست نباشد. ۴- خداوند بی نهایت است، امّا به قدر نیازت فرود می فرستد، به قدر آرزویت گسترده می شود، و به قدر ایمانت کارگشاست. (ملاصدرا) ۵- گل عشق و دوستی با بی ریایی و صداقت و صمیمیت می روید و می ماند، از اینکه مراقب این گل زیبایی، می بوسمت. ———————————————- ۶- بیا با آئین آب و آئینه زندگی کنیم. مثل آب هر چه پلیدی بشوییم. آئینه سان هر چه ندیدیم نگوییم. ۷- ارزش هر کس، برابر است با ارزش آن چیزی که برایش ارزش قائل است. (حضرت علی علیه السلام) ۸- کسی که با خدا دوست نیست، دوستی اش با تو دروغی بیش نیست، دوستی بدون خدا دوستی ناپایدار است. ۹- دوست واقعی تو دشمن واقعی نقاط ضعف توست. ۱۰- در میخانه ببستند، خدایا مپسند***که در خانه تزویر و ریا بگشایند. (حافظ)


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ورزش فوتبال 94 , نکات مهم اخلاقی , نکات مهم اخلاقی , نکته های مهم اخلاقی جمله کوتاه و زیبا جمله کوتاه و پر معنی جمله کوتاه و قشنگ جمله کوتاه و عاشقانه جمله کوتاه و آموزنده , جمله کوتاه و جالب , جمله کوتاه و زیبا عاشقانه جملات کوتاه و زیبا جملات کوتاه و پر معنی جملات کوتاه و آموزنده کوتاه و خواندنی کوتاه و خواندنی از شهدا کوتاه و خواندنی عاشقانه داستانهای خیلی کوتاه و خواندنی كوتاه و خواندني مطالب کوتاه و خواندنی داستانهای کوتاه و خواندنی , جملات کوتاه و خواندنی , مطالب کوتاه و خواندنی طنز , مطلب کوتاه و خواندنی ,



بازدید : 365
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

راهکارهای آموزش زبان دوم به کودکان هرچه كودك زودتر با زبان دوم آشنا شود، شانس بیشتری برای دستیابی به مهارت‌های كسب زبان دوم خواهد داشت. بررسی‌ها نشان داده است اگر كودك در سن زبان‌آموزی یعنی قبل از 7 تا 8 سالگی زبان دوم را بیاموزد، مهارت بهتری در تكلم زبان دوم و لهجه خواهد داشت. آموزش زبان انگلیسی به کودکان همین که کودک به دنیا می‌آید، برخی پدر و مادرها برنامه آموزش زبان را پیش از هر چیزی در اولویت آموزش‌هایش قرار می‌دهند. آنها بدون آگاهی از سن مناسب شروع آموزش زبان دوم کودک را خیلی زود در برنامه آموزشی زبان قرار می‌دهند و حتی قبل از آنکه کودک بتواند زبان اول یا زبان مادری خود را خوب صحبت کند با زبان دیگری آشنا می‌شود.......


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , روانشناس , ,
:: برچسب‌ها: آموزش زبان به کودکان علویجه , آموزش انگلیسی کودکان 5تا8 , روش های آموزش زبان , نکات مهم آموزش به کودکان , ,



چرا دیگه از همسرم لذت نمیبرم ؟
نوشته شده در پنج شنبه 24 مرداد 1396
بازدید : 293
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)
چرا دیگه از همسرم لذت نمیبرم ؟
 چرا دیگه از همسرم لذت نمیبرم ؟

شما ممکن است احساس کنید که میل جنسی شما کم رنگ شده است. یا چیزهایی که قبلا برای شما لذت آور بوده اکنون ناراحت کننده به نظر می رسد. درباره سلامت جنسی خود مضطرب هستید، شما تنها نیستید. خیلی از زنان دچار مشکلات جنسی در نقاطی از زندگی خود می شوند. با تخمین هایی حدود 4 نفر از 10 زن یک نگرانی جنسی حداقل تجربه کرده است. در دایره های پزشکی این عارضه به عنوان ناتوانی جنسی در زنان شناخته می شود.

ناتوانی جنسی در زنان دلالت بر مشکلات مزمن یا عود کننده در مصاف با یک یا بیشتر از پاسخ های جنسی می باشد. به آنچه که شما تجربه می کنید ناتوانی جنسی در زنان نمی گویند مگر اینکه شما درباره آن مضطرب بوده یا تاثیر منفی بر ارتباط شما با همسرتان داشته باشد.

((اگرچه مشکلات جنسی در ارتباط با ناتوانی جنسی در زنان چندین رویه دارد،اما آنها قابل درمان هستند. ارتباط دادن دلواپسی های خود و فهم کالبد شناسی و فیزیولوژی طبیعی پاسخ های بدن به میل جنسی قدم های مهمی است برای بدست آوردن دوباره رضایت جنسی))

علائم و نشانه ها

دلواپسی جنسی در زنان در هر سنی اتفاق می افتد ولی ممکن است در زمان های آسیب پذیری هورمونی شایع تر باشد، مانند بعد از زایمان یا در زمان انتقال به یائسگی. نگرانی های جنسی همچنین ممکن است با بیماریهای عمده مانند سرطان اتفاق بیافتد......

 


:: موضوعات مرتبط: روانشناس , خانه امید , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره دهق مهردشت , نمونه سوال علویجه نیمسال دوم , دانلود , سنجش , اخبار , خبر , تست هوش , خرید و فروش ,



هاست لینوکس